SFS prezintă Manualul de deservire a contribuabililor
29.03.2024

Legalitatea, profesionalismul, imparțialitatea, integritatea și confidențialitatea sunt cele cinci principii pe care se bazează activitatea autorității fiscale în procesul de deservire a contribuabililor. Serviciul Fiscal de Stat a publicat pe pagina oficială Manualul privind deservirea contribuabililor – un suport metodologic integru și unic.

 

Potrivit documentului, deservirea contribuabililor este realizată prin toate modalităţile disponibile: directă, scrisă, prin mesageria CPC, e-mail/pagina web, precum și prin telefon. Fiecare dintre acestea este descrisă în Manual.

 

Totodată, sunt prezentate metodele de stingere a obligației fiscale (prin achitare, compensare, restituire, stingere și anulare a sumelor plătite în plus prin prescripție etc.), este actualizată lista serviciilor publice prestate de către SFS, modul de administrare a termenelor de prezentare a dărilor de seamă și de stingere a obligațiilor fiscale.

 

De asemenea, contribuabilii pot afla cum este efectuată calcularea și administrarea majorării de întârziere. Un capitol aparte al Manualului prezintă etapele de înregistrare a activităţii de întreprinzător sub diferite forme de organizare juridică și cu statut de persoană fizică, luarea la evidenţă a conturilor bancare și/sau de plăți, ținerea Registrului fiscal de stat etc.

 

În document sunt detaliate procedurile de înregistrare a contribuabililor în calitate de plătitori TVA și de pierdere a acestui statut, modul de administrare a impozitelor și taxelor (cu indicarea acestora în funcție de forma de organizare și desfășurare a activității de întreprinzător), precum și modul de impozitare a veniturilor obținute.

 

Domeniul deservirii contribuabililor este axat pe sporirea nivelului de conformare fiscală, sporirea încrederii contribuabililor, pe acordarea de servicii calitative în beneficiul contribuabililor, declară autoritatea fiscală.