În cadrul Direcției generale Trezoreria de Stat va fi creat Serviciul de dezvoltare a Standardelor Naționale de Contabilitate în Sectorul Public. Intenția este reflectată în proiectul de modificare a Hotărârii Guvernului nr. 696/2017 cu privire la organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor, propus pentru consultări publice.
Potrivit notei proiectului, intervenția respectivă are la bază necesitatea implementării acțiunilor prioritare stabilite în Strategia de dezvoltare a managementului finanțelor publice pentru anii 2023-2030 aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 71/2023. În sarcina Ministerului Finanțelor a fost pusă elaborarea Standardelor Naționale de Contabilitate în Sectorul Public, bazate pe standardele internaționale IPSAS. Pentru realizarea acțiunilor menționate este necesară suplinirea numărului de funсții în cadrul Direcției generale Trezoreria de Stat cu trei funcții suplimentare (identificate și redistribuite intern) și crearea în cadrul Direcției a unui serviciu, care va fi responsabil de elaborarea și implementarea nemijlocită a Standardelor.
Alte propuneri incluse în proiect vizează:
- redenumirea unor subdiviziuni ale aparatului central al Ministerului Finanțelor;
- eliminarea suprapunerii atribuțiilor cu Agenția Geodezie, Cartografie și Cadastru;
- restructurarea Direcției generale politici fiscale și vamale prin transformarea în secția „Impozite și taxe locale”;
- redistribuirea internă a 13 unități de personal etc.
Propunerile și obiecțiile părților interesate sunt acceptate până pe data de 22 aprilie 2025.