În scopul consolidării mecanismelor de control financiar și prevenirii riscurilor, precum și asigurării gestiunii responsabile și eficiente a patrimoniului statului, procedurile de selectare a entităților de audit pentru auditarea întreprinderilor de stat/municipale şi societăţilor pe acţiuni vor fi revizuite.
Ministerul Finanțelor a inițiat elaborarea proiectului hotărârii de Guvern privind modificarea Regulamentului cu privire la modul de selectare a entităţilor de audit şi termenii de referinţă pentru auditarea situaţiilor financiare individuale ale întreprinderilor de stat/municipale şi societăţilor pe acţiuni în care cota statului depăşeşte 50% din capitalul social.
Amintim, Regulamentul stabileşte modul de prezentare a scrisorii de înaintare a ofertei, structura ofertei, evaluarea și selectarea entităților de audit, scopul și conținutul termenilor de referință, efectuarea auditului, întocmirea și prezentarea scrisorii către persoanele responsabile cu guvernanța și către conducere, indicatorii de analiză a activităţii economice şi performanţă financiară, precum și întocmirea și prezentarea raportului auditorului.
Propunerile părților interesate pot fi înaintate până la 18 august 2025 la adresa persoanei responsabile pentru elaborarea proiectului: Lupanciuc Elena (Consultantă principală, Direcția monitorizarea activelor statului ), număr telefon 022 26 25 91 , e-mail: elena.lupanciuc(at)mf.gov.md.