În cadrul ședinței din 26 august Guvernul a aprobat Conceptul Sistemului Informațional e-Notariat. Potrivit hotărârii, în termen de 9 luni de la data intrării în vigoare a acesteia, Ministerul Justiției va prezenta Executivului spre adoptare actul normativ privind instituirea Sistemului Informațional e-Notariat și regulamentul privind modul de funcționare și utilizare a acestuia.
Scopul documentului este digitalizarea unor procese în activitatea notarilor din Republica Moldova, ceea ce va asigura:
- optimizarea și va eficientizarea activității notarilor prin oferirea unui instrument digital, fiind exclusă colectarea documentelor pe suport de hârtie;
- posibilitatea programării și a accesului la serviciile notariale la distanță, atât din țară cât și de peste hotare;
- autentificarea, semnarea și procesarea unor acte notariale online;
- excluderea manipulărilor cu actele pe suport de hârtie, accesul la informația necesară pentru actul notarial fiind extrasă din registrele de stat;
- eliminarea cozilor la ghișee, a cheltuielilor de timp și a celor de transport pentru cetățeni și mediul de afaceri;
- stocarea sigură și accesibilă a documentelor electronice autentificate pentru o perioadă legală etc.
Potrivit notei de fundamentare, la etapa de dezvoltare și pilotare a sistemului e-Notariat nu va fi necesară alocarea mijloacelor financiare din bugetul de stat, acestea urmând a fi realizate în limita resurselor prognozate și alocate de partenerii de dezvoltare prin EBRD, de circa 450 mii euro.