Raportul auditorului trebuie să conțină suplimentar constatări, concluzii și recomandări cu privire la aspectele semnificative ale activității entității, stabilește Hotărârea Guvernului nr. 612/2025, prin care au fost aprobare modificări și completări la Regulamentul cu privire la modul de selectare a entităților de audit şi termenii de referință pentru auditarea situațiilor financiare individuale ale întreprinderilor de stat/municipale şi entităților de audit în care cota statului depășește 50% din capitalul social.
Actul normativ a fost publicat în MO din 18 septembrie 2025 și a intrat în vigoare. Scopul modificărilor este eficientizarea administrării corporative a întreprinderilor de stat și a celor cu capital majoritar de stat.
Noile reglementări stabilesc:
- desfășurarea repetată a concursului de selectare a entităților pentru auditarea situațiilor financiare individuale a întreprinderilor de stat o singură dată, chiar dacă la concurs participă mai puţin de 3 entităţi de audit;
- indicarea în structura ofertei de participare la concurs:
- a litigiilor în derulare și a reclamațiilor aferente recuperării prejudiciului material cauzat entităților auditate din ultimii 2 ani;
- lipsa sancțiunilor aplicate urmare a controlului extern al calității în ultimii 2 ani;
- obligarea societății de audit să prezinte raportul suplimentar comitetului de audit (conform art. 46 din Legea nr. 271/2017) etc.
Modificările aprobate vor spori calitatea rapoartelor de audit, fiind emise concluzii specifice (în funcție de domeniul de activitate) pentru fiecare întreprindere auditată, asigurând evaluarea performanței financiare a entităților de stat.